söndag 17 juli 2011

Spagettigratäng

Nu har semestern börjat så nu hoppas jag få lite tid över för att blogga. Skall försöka göra ett par inlägg i veckan iallafall.
Idag är det regnigt och trist över Göteborg då tyckte jag det passade bra med pasta. För att lyxa till det lite gjorde jag en gratäng av den.



Gör så här:

Koka pasta, jag tog tagliatelle, bandspagetti alltså.

Gör en köttfärssås, du har säkert ett eget recept, men jag hade i:

1 stor gul hackad lök
500 g nötfärs
1 burk krossade tomater med smak av basilika och vitlök
lite soja
salt och peppar
2 dl riven fin parmesanost
3 dl matlagningsgrädde
1 köttbuljongtärning

Häll hälften av pastan i en ugnsfast form, häll på köttfärssåsen och sen resten av pastan.
Täck gratängen med ost.
In i ugnen i 10 minuter på 225 gr tills osten smält.

Servera med lite sallad och ett gott rödvin.

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag är redaktör för matmagasinet Mitt kök och skulle vilja komma i kontakt med dig. Kan du mejla mig på kristina.pousette@expressen.se.

    SvaraRadera
  2. Denna ska vi göra idag! Tack för alla enkla recept du lägger upp så lätta att till o med jag klarar av ju :) kram

    SvaraRadera
  3. Jenilita - det är ju det som är meningen :-) Kramar

    SvaraRadera